Tobbe Gryme och Bodoo gör mig heligt förbannad

Ungefär var fjortonde dag dyker det ner ett mail i min inkorg. Det lyder ungefär såhär.



Läs ditt meddelandet från Tobbe Gryme innan det tas bort!



Läs ditt meddelande...



Detta e-mail är en del av vår leveransprocess för meddelandet som skickats från Tobbe Gryme. Om du felaktigt tagit emot detta e-mail, vänligen ignorera detta. Inom kort kommer meddelandet att raderas från vår databas. 

Ha det så kul!
The Badoo Team 


Du har mottagit detta e-mail som skickats från Badoo Trading Limited (adress nedan). Om du inte vill ha fler e-mail från Badoo, vänligen klicka här.
Badoo Trading Limited är ett aktiebolag registrerat i England och Wales under CRN 7540255 med kontor på 12 Red Lion Square, London, WC1R 4QD.


I första mailet fanns en bild på en människa jag kände igen. Jag kontaktade honom men han sa att han definitvt inte skickat mail till mig eller bjudit in mig till denna site. Tobbe Gryme har jag dock ingen aning om vem det är och jag vill inte veta det heller. För Bodoo är värsta sortens dejtingsite gällande såväl text som kandidater. Grovporr rent ut sagt.

Nej jag har inte klickat på länken för gör jag det så vet jag att jag aldrig kommer att bli av med denna typen av mail. Då har jag verifierat att mailadressen är giltlig. Dock har jag sökt på webben efter information om vad detta är för website.

Jag gissar att min bekanting en gång haft den dåliga smaken att ha loggat in där och registrerat sig. Sen har Badoo - med eller utan hans samverkan - vittjas hans adressbok. Men hur Tobbe Gryme fått fatt i min mailadress kan jag bara spekulera i....

Det allra värsta är dock renommesnyltningen de gjorde på min bekantings ganska så vackra nuna. Det är lätt att  klickar på en länk med en så tvålfager profilbild som man dessutom känner igen. Det inger förtroende. Jag var snubblande nära att göra det men fattade att det var något skumt tack och lov.

Nu till den för mig främmande Tobbe Gryme - om du läser detta - se till att ta bort din profil för Badoo skickar uppenbarligen post i ditt namn till mig. Om mailen inte slutar så publicerar jag mailet utan suddig huvud....så passa dig!

Observera!
Jag har kontaktat administrationen på denna site och bett dem sluta upp med denna typ av SPAMMING till mig. De har inte agerat. Jag startar krig nu!