Äntligen dans i Köpenhamn


Bild från Henriksberg - dock bachata

Äntligen ser jag ut att komma iväg till Köpenhamn. Tredje gången gillt. Jag försökte två gånger i våras men livet kom emellan på olika vis.

Denna gång blev jag kontaktad av en väninna som redan hade en lämplig dansfestival på lut. Rum var redan bokat. Allt var klappat och klart. Vi åker fyra tjejer per buss ner torsdagen den 16 augusti och hem den 19:e.

Festivalen heter FidelCaribe  http://www.fidelcaribe.com/  och där kommer att undervisas i Original Bachata (DOM), Fusion Bachata (EU/USA), Son (CUB), ChaChaChá (CUB), Zouk (BRA), Kizomba (AGO). Lunch buffe ingår i priset - för närvarande 1300 DK. Dessutom ingår tre fester varav en är livekonsert.

Jag ser oerhört mycket fram emot denna resa - den är delvis en symbol för början på ett nytt liv. Jag vill ut och njuta med mina vänner och kanske träffa lite folk i mitt nätverk. Jag skall definitivt se till att hinna njuta av Köpenhamn också. Denna gång blir det inte bara dans. 

Gällande dansen ser jag fram emot att odla sensualiteten i tre dagar. Jag kommer ihåg vilken inverkan Marchelas bachatahelger hade på mig och all min dans på den tiden hon var aktiv. Bara det att man dansar i tre dagar innebär kvalitetsförbättringar. Men jag hoppas givetvis på en massa goa skratt, glada människor och en massa "kramterapi" på dansgolvet - gud vet att jag behöver det. Jag hoppas på att få en massa nya vänner som jag kan dansa med och träffa på festivaler framöver. 




Denna resa har haft många olika skepnader under nästan ett år. Nu ser den ut att bli av äntligen. Jag har längtat så ...hoppas det blir bra väder.