Resan till jobbet - en sommarmorgon


Klämfredag och jag skall till jobbet och ha en "privilegiedag" med mig själv. Jag skall bara göra sånt jag inte brukar göra. Idag innebär det tyvärr reseräkningar men på eftermiddagen skall jag förkovra mig i olika nätverksforum. Jag är oerhört trött efter onsdagens begivenhet - studentexamen. Men det underbara vädret och resan till Göteborg drar igång mig. Så även kvällens planer - jag skall träffa en god vän för kvalitetssamtal och kvalificerat skitsnack över ett glas vin. Redan i sängen känner jag "JA!!! kul att leva igen".


Morgonen är bedövande vacker. Jag hittade tack och lov mina slipade solglasögon i laptopväskan. De har varit på rymmen i två veckor nu. Vem tänker på att titta i ytterfacket på laptopen? Ytterrocken glömde jag tack och lov. Den har behövts hela våren tack vare kylan. Solen gassar jag njuter vid busshållplatsen. Över ängen singlar diverse insekter runt ...och fjärilar.


Bredvid busskuren står dinosaurieäggen på rad. Jag gillar dem rätt mycket. Ett främmande inslag i kultlandskapet som smått påminner om tokiga konstprojekt som Pilane begravningsplats. Här bildar de dessutom en utmärkt fond till maskrosorna,

Bussen kommer....ut på nya äventyr